sobota, 13 grudnia 2014

Kredyt Inkaso i poufna czkawka finansowa






KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 3 / 2014
Data sporządzenia: 2014-12-12
Skrócona nazwa emitenta
KREDYT INKASO S.A.
Temat
Utajnienie Informacji poufnej
Podstawa prawna
Art. 57 ust. 1 Ustawy o ofercie - zawiadomienie o opóźnieniu informacji
Treść raportu:
Zarząd Kredyt Inkaso SA ("Emitent") działając na podstawie art. 57 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, a także § 2 ust. 1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 kwietnia 2006 roku w sprawie rodzaju informacji, które mogą naruszyć słuszny interes emitenta, oraz sposobu postępowania emitenta w związku z opóźnieniem przekazania do publicznej wiadomości informacji poufnych informuje o opóźnieniu przekazania do publicznej wiadomości informacji poufnej, którą stanowi zawarta przez Emitenta i jednostkę zależną Emitenta w dniu 12 grudnia 2014 r. pod warunkami zawieszającymi umowa koinwestycyjna (Umowa Koinwestycyjna).
Podanie w chwili obecnej informacji o zawartej Umowie Koinwestycyjnej, będącej umową zawartą pod warunkami zawieszającymi, może naruszyć słuszny interes Emitenta, gdyż mogłoby negatywnie wpłynąć na możliwość spełnienia się wszystkich warunków zawieszających, a także pozycję konkurencyjną Emitenta w branży, w której prowadzi działalność.
W ocenie Emitenta, opóźnienie w przekazaniu powyższych informacji nie spowoduje wprowadzenia w błąd opinii publicznej. Ponadto Emitent podjął wszelkie niezbędne kroki mające na celu ochronę informacji poufnej w rozumieniu par. 3 do par. 6 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 kwietnia 2006 w sprawie rodzaju informacji, które mogą naruszyć słuszny interes emitenta, oraz sposobu postępowania emitenta w związku z opóźnieniem przekazania do publicznej wiadomości informacji poufnych.
Przekazanie informacji do Komisji Nadzoru Finansowego nastąpi najpóźniej do dnia 31 marca 2015 r., tj. zakładanego przez Spółkę terminu spełnienia warunków zawieszających.



Wydawałoby się, że to taki piękny raport... Spółka jest taka otwarta i mówi nam o opóźnieniu... Ale jednak chyba nie dla naszych oczu miał być pierwotnie ten raport. Takie raporty wysyłane są do Kancelarii DIA-S, czyli tej tajnej, przeznaczonej tylko dla oczu KNF.

Regulamin ESPI rozwiewa wszelkie wątpliwości. Paragraf 6 pkt 2 wyraźnie wskazuje, jak publikuje się raporty z podstawy art. 57 ust. 1 Ustawy o ofercie, tej na którą powołała się spółka.





Potwierdza tę tezę fakt, że raport nosi numer z odrębnej numeracji. Nie ma numeru 45/2014, który powinien być kolejnym dla raportu publicznego. Otrzymał numer 3/2014. Do tej pory nie został też umieszczony na stronie Relacji Inwestorskich banku.



 


Ale skoro operator ESPI puszcza raport o godzinie 00:06 to czego się spodziewać? Większość ludzi o takiej porze śpi. To jest pora popełniania błędów.


Dzięki temu jednak zupełnie niechcący dowiedzieliśmy się o poufnej, negocjowanej właśnie umowie. Dostaliśmy finansową przystawkę, przedsmak tego, czego dowiemy się w marcu 2015. Dobrze, że raport jest właściwie przygotowany, a nie tak, jak ten opisywany ostatnio w "Duda i dziwne zaufanie do knf". W przeciwnym razie dowiedzielibyśmy się wszystkiego i nie byłaby to przystawka, a danie główne.

Ale umowę pewnie szlag by trafił, więc danie główne mogłoby pójść z dymem. Na razie więc mamy jedynie czkawkę po przystawce...


---------
P.S.
Po kilku godzinach, o 14:15 tego samego dnia, bank przyznał, że popełnił błąd.

"W związku z omyłkowym przekazaniem (błąd operatora systemu ESPI) w dniu 13 grudnia 2014 r. do publicznej wiadomości (zamiast do kancelarii niepublicznej KNF) zawiadomienia o opóźnieniu przekazania do publicznej wiadomości informacji  (...)."

Pod tym linkiem cały raport wyjaśniający.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co o tym sądzisz?