środa, 17 grudnia 2014

PKP Cargo i informacja poufna w prasie


Uwaga, raport pochodzi z września 2014 roku!



KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 57 / 2014
Data sporządzenia: 2014-09-03
Skrócona nazwa emitenta
PKP CARGO S.A.
Temat
Podpisanie listu intencyjnego w sprawie potencjalnego nabycia przez PKP CARGO S.A.
100 proc. udziałów w CTL Logistics sp. z o.o.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Zarząd PKP CARGO S.A. ("Spółka") informuje o zawarciu w dniu 2 września 2014 r. z European Rail Freight II
S.à r.l. ("ERF II"), większościowym wspólnikiem spółki CTL Logistics sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ("CTL") listu intencyjnego ("List Intencyjny") w sprawie potencjalnego nabycia przez Spółkę 100% udziałów w CTL ("Potencjalna Transakcja") od wszystkich wspólników CTL ("Potencjalni Sprzedający"). Na podstawie Listu Intencyjnego strony postanowiły rozpocząć negocjacje w celu uzgodnienia warunków Potencjalnej Transakcji.

Na podstawie Listu Intencyjnego ERF II wyraził także zgodę na złożenie przez Spółkę wniosku do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ("Prezes UOKiK") o wyrażenie zgody na przejęcie przez Spółkę kontroli nad CTL ("Wniosek"), a Spółka złożyła taki Wniosek do Prezesa UOKiK w dniu 2 września 2014 r.

Zawarcie Listu Intencyjnego nastąpiło w ramach prowadzonego przez Potencjalnych Sprzedających konkurencyjnego procesu sprzedaży udziałów w CTL, jednak zarówno zawarcie Listu Intencyjnego, jak i wyrażenie przez ERF II zgody na złożenie Wniosku, nie oznaczają udzielenia Spółce przez Potencjalnych Sprzedających wyłączności na negocjacje w sprawie Potencjalnej Transakcji.


Potencjalna Transakcja jest elementem realizacji strategii Spółki.

CTL i jej spółki zależne ("Grupa CTL") oferuje kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce. Grupa CTL prowadzi działalność głównie na terenie Polski i innych krajów Unii Europejskiej.

W 2013 roku Grupa CTL przewiozła 12,6 mln ton towarów i zrealizowała pracę przewozową na poziomie 4.268,2 mln tkm brutto, wypracowując 726,6 mln zł przychodów ze sprzedaży. Grupa CTL zatrudnia około 1.814 pracowników i zarządza taborem kolejowym obejmującym około 189 lokomotyw i 4.826 wagonów (wg. stanu na dzień 31 grudnia 2013).




Spółka opublikowała powyższy komunikat we wrześniu 2014. Fajnym newsem, fajnie  jest się pochwalić. Ale aktualizacja już nie jest najwyraźniej taka fajna. Nie została więc opublikowana. Spółka ma jednak obowiązek aktualizować opublikowane raporty zgodnie z art. 56 ust 5 ustawy o ofercie publicznej:

"Emitent jest obowiązany do przekazania w trybie określonym w ust. 1 (czyli za pomocą ESPI - przyp. Uzo) każdej informacji, która stanowi znaczącą zmianę informacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1. (czyli informacji poufnej - przyp Uzo)"


16 grudnia 2014 o godzinie 11:56 ISB podało informację, że CLT Logistics nie jest zainteresowane rozmową z PKP Cargo.

Cytuję za pb.pl: "Właściciele oraz zarząd CTL Logistics nie są zainteresowani ofertą PKP Cargo na zakup udziałów. W związku z tym PKP Cargo nie bierze już udziału w procesie przejęcia firmy. Właściciele CTL prowadzą natomiast rozmowy z innymi potencjalnymi inwestorami oraz rozważają alternatywne scenariusze, włącznie z konsolidacją sektora i wiodącą rolą w tym procesie grupy CTL".

To nie jest też tak, że PKP Cargo żyje sobie zupełnie nieświadome i nie wie, że prasa o nich pisze i że ujawnia "znaczącą zmianę informacji". Na stronie www.rynek-kolejowy.pl pojawiła się inna informacja na ten sam temat:

"PKP Cargo poinformowało nas, że nie będzie komentowało nieoficjalnych doniesień dotyczących rozmów toczonych w sprawie przejęcia CTL."

To jest zerwanie rozmów. Czy taka informacja nie zasługuje na raport? Co musiałoby się wydarzyć, aby ta informacja oficjalnie ujrzała światło dzienne? Ktoś musi kogoś pobić? Mamy powzięcie informacji, jeśli nie o faktycznym zerwaniu rozmów, to przynajmniej o spekulacjach na ten temat. A to też niebezpieczne.
Takie rzeczy należałoby wyprostować: albo prawda, albo nie.


Zwłaszcza, że niemal jednocześnie PKP Cargo podpisała list intencyjny w sprawie potencjalnego nabycia innej spółki, spółki Advanced World Transport B.V. Czy te rozmowy poszły równie kiepsko i o nich także nikt nas nie poinformował?

Skoro spółka nie komentuje niekorzystnego obrotu sprawy z CLT to mam prawo podejrzewać, że analogicznie potraktowano informację o rozmowach na temat przejęcia Advanced World Transport B.V.  Też się nie udało?


Tak wygląda koniec zaufania. Tak wygląda PKP Cargo i jej informacyjne embargo.



--------
17 grudnia 2014, 17:55

Dziś pojawił się raport spółki na temat zakończenia rozmów.
Dziękujemy.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co o tym sądzisz?